17 apr. 2015

Våren - Blooming Friday

är här men kanske inte idag....hagel,regn,hagel och regn. Men det struntar jag fullständigt i.

Har man varit på Limhamns trädgårdshandel och köpt växter så ska dom bara i jorden - så e det !


Inget dåligt väder, bara dåliga kläder.



Med mig hem i kassarna blev det Plymspirea, Strandveronica,Lammöron (Big Ears), Murgröna, backtimjan, strutbräken,2 st klätterrosor "Santana" clematis Miss Bateman som ska få växa ihop, myskmadra, citronmeliss,salvia och lavendel hidcote. Hittade även en blåfunkia "Funkia Halcyon"som jag tycker är den vackraste av alla hostor.Det är VÅREN för mig, köpa hem nya växter och plantera, bland annat. Höra fågelkvittret och höra koltrasten sjunga är ju "vårmusik" som får håren att resa sig !


Min fina morfar gick ju bort för ett år sedan (Morfar var blomsterhandlare och trädgårdsfantast), så nu fick morfars 20 åriga Aga Panthus flytta hem till oss. Den lilla (min) är ju inte lika gammal men jag har haft den länge och det är en växt som mitt hjärta klappar extra hårt för.


5 kommentarer:

  1. Oh vad härligt att komma hem med nya växter, och en Agapanthus tackar man inte nej till. Ha en skön helg! Marika

    SvaraRadera
  2. Maffig agapantus och så trevligt när växter kan gå i arv.
    Mycket roligt i påsarna. Nu har du att pyssla med i helgen.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Ojsan där har du massor av vår att plantera så fint det blir hos dig
    Ha en fin lördag
    kram meta

    SvaraRadera
  4. Så härligt när man kan börja plantera i trädgården.
    Jag får allt vänta ett tag till

    trevlig Helg

    SvaraRadera