5 maj 2015

Äntligen Sköna Maj !

Nu händer det massor i trädgården, förutom allt ogräs så växer det så det knakar. Mina körsbärsträd är snart i full blom.

Vårt hus och trädgård på baksidan är omgiven av åkrar som snart lyser gula av rapsen...Om jag är lycklig ? Bara för namnet ! Förutom att rapsfält är så vackert så doftat det så underbart ljuvligt gott, det doftar VÅR och att sommaren är på antågande.

 Sen att man nästan kan sträcka ut handen över häcken och känna på dem (ja om man hade haft en arm som är 2 m iaf.) gör ju inte saken bättre.







Lite fynd har jag också hunnit med !

Damejeanner har jag lyckats komma över för en billig peng på loppis.


Den stora bruna är så vacker att den ska få stå inomhus, tycker att den är för fin för att stå ute i trädgården. Liten är den inte, den går upp till mitt lår och så där jätte kort är jag inte (1.72). Dom andra två blir trädgårds dekorationer.

// Sanna-Marie

2 kommentarer:

  1. Härliga körsbärsblommor. Visst är Maj en härlig månad. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Härligt med körsbärsträdet som står i blom, dem är så himla fina. Visst är rapsfälten något alldeles extra. Trevliga trädgårdsfynd du har hittat:) Ha det fint!
    Varma hälsningar,
    Sofie

    SvaraRadera